Třídu navštěvuje 6 žáků.
Třídu H navštěvuje 6 žáků, ve většině případů s diagnózou autismus.
Pracujeme s podporou struktury a vizualizace, a to jak v prostoru (jednotlivé
činnosti probíhají v odpovídajících místnostech k tomu přizpůsobených), tak i v
čase (vizuálně přehledná struktura dne tzv. denní režim). Den začíná společným
hraním, následuje pravidelné ranní komunikační cvičení a poté jednotlivé
aktivity. Samotné učení probíhá formou individuálního učení, které slouží k
nabytí nových dovedností a pracovních návyků, zdokonaluje se pak trénováním při
kódovaných úkolech v boxu. Děti se učí i společně a to při tzv. společném učení,
které vychází z jednotlivých měsíčních témat. Oblíbené mezi dětmi bývá také
senzorické učení.
Při komunikaci s dětmi podle jejich schopností využíváme alternativní
formy komunikace (piktogramy, znaky a jiné). Dbáme na co největší samostatnost
každého z nich a rozvíjení sebeobslužných činností, které nás provází celým
dnem.
Naše pracoviště disponuje několika multisenzorickými místnostmi jako je
např.snoezelen, „barevný pokoj“, které při výuce využíváme. Jezdíváme s dětmi na
cvičení do velké tělocvičny-sokolovny. Přínosem je nejen větší prostor k
pohybovému vyžití, ale cestou si i osvojí a zautomatizují sociální návyky jako
je cestování MHD. Po celý školní rok chodíme s dětmi na hipoterapii, formou
kroužku je možná canisterapie.
Třída H je velmi pestrá povahou žáků i jejich zálibami. Snažíme se najít
individuální cestu ke každému z nich, aby tak byly děti co nejvíce spokojené.
Zpět
|