NÁZEV ŠKOLY
- Základní škola speciální a Praktická škola, Praha 6, Rooseveltova 8
FORMA - příspěvková
organizace s právní subjektivitou
ZŘIZOVATEL - Hlavní
město Praha se sídlem Praha 1, Mariánské nám. 2
Základní
škola speciální a Praktická škola Praha 6, Rooseveltova 8
poskytuje
základy vzdělání žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Škola
vykonává činnost vzdělávací a výchovnou.
Přijímá
žáky s mentálním postižením v rozsahu středně těžkého stupně mentální retardace,
s diagnózou autismus, s poruchami psychomotorického vývoje a dalšími
specifickými poruchami učení.
Cílem
výchovně vzdělávacího procesu je připravit co nejlépe žáky školy na život
v dospělosti.
Základními
principy vzdělávání jsou individuální přístup k žákům, respekt k jejich
jedinečnosti i k jejich specifickým problémům a důraz na maximální možné
rozvinutí schopností a dovedností každého žáka.
Škola se
skládá z těchto součástí:
Základní
škola speciální
Praktická škola dvouletá - Lyceum
Speciálně pedagogické centrum Vertikála
Základní škola speciální sídlí:
Rooseveltova 8, Praha 6 (ředitelství, ekonomické oddělení a 6 tříd Základní
školy speciální)
Alžírská
1/647, Praha 6 (4 třídy Základní školy speciální)
Žáci jsou
vzděláváni podle
Školního vzdělávacího programu UČÍME SE PRO ŽIVOT.
Školní
docházka je desetiletá.
Praktická škola dvouletá - Lyceum sídlí:
v ZŠ Pod
Marjánkou v Praze 6.
Poskytuje
vzdělání absolventům základních škol praktických a základních škol speciálních
Posláním
školy je vést žáky k co největší samostatnosti v životě a připravit je na
pracovní výkon různých pomocných profesí.
Vzdělávání
probíhá podle
Školního vzdělávacího programu LYCEUM - BRÁNA ŽVOTA.
Výchovně
vzdělávací program školní družiny probíhá podle Výchovně
vzdělávacího programu ŠD.
Speciálně pedagogické centrum Vertikála je umístěno v budově ZŠS a PŠ v
Rooseveltově ulici a v budově Praktické školy dvouleté v areálu Základní školy
Pod Marjánkou v Praze 6.
Posláním
SPC je především speciálně-pedagogická diagnostika, podpora dětí s poruchou
autistického spektra v rodinách, mateřských, základních a speciálních školách,
odborné vedení asistentů a pomoc učitelům začleňovaných žáků.
ORGANIZAČNÍ SCHÉMA ŠKOLY |