Aktuality

Fotogalerie

Třídy

Zapsané spolky

Dokumenty

Odkazy



 O škole 


 ZŠS − část Rooseveltova 


 ZŠS − část Alžírská 


 Lyceum 


 SPC 


 Kontakty 


Kde nás najdete


 
 Tranzitní program

Průběh Tranzitního programu v Praktické škole- Lyceu ve školním roce 2010/2011

 Náhledy na pracovištích

·         Cílem náhledů je získat představu o pracovních činnostech a pracovním prostředí. Studenti si pak z nabízených možností vyberou praxi.

·         Na začátku školního roku dostali studenti časový harmonogram, aby věděli kdy, a na jaká pracoviště se půjdou podívat.

·         Září-říjen 2010, vždy 1 dopoledne v týdnu

·         6 firem – ČVUT – menza Technická, Městská knihovna Praha 6 Bělohorská, Hypermarket Albert Praha - Ruzyně,  Skanska - automyčka, Česká zemědělská univerzita – reprografické středisko, Intercatering

·         Na 3 místech byla studentům nabídnuta možnost vyzkoušet si práci během náhledu – v knihovně lepili poškozené knihy, na České zemědělské univerzitě sestavovali skripta a skartovali a v Intercateringu zkoušeli jezdit s paletovým vozíkem.

·         Z každého náhledu studenti dostali zápis doplněný fotografiemi. Zápis umožňuje studentům vzpomenout si a zopakovat, jaké činnosti na pracovišti viděli. Tento materiál studenti využijí v době, kdy si vybírají místo praxe. Foto 1, foto2

Jobkluby

·         1x týdně 2 vyučovací hodiny

·         Společná diskuze o tématu, práce s obrázky a fotografiemi, vyhledávání na internetu apod.

·         Využití pracovního sešitu Můj plán

·         Probraná témata:

3.9.Video o Tranzitním programu, harmonogram náhledů

17.9.Shrnutí náhledu v menze, jaké činnosti se dělají v kuchyni

24.9. – Co dělá pracovní konzultant a asistent

1.10. V čem mi můžou pomáhat konzultant a asistent

8.10. Rozdíl mezi chozením do školy a do práce

15.10. Představa o práci – porovnávání zaměstnání

22.10.Výběr praxe

3.11.Představa o práci – DVD Čím budu

5.11.Představa o práci – porovnávání zaměstnání

12.11.Co se mi na sobě líbí – moje kladné stránky

19.11.V jakém prostředí chci pracovat, kruh vztahů

26.11.Kruh vztahů, co je pro mě důležité

17.12.Proč chodit do práce

7.1.Zacházení s penězi – jak získat peníze, způsoby placení

14.1.Co je pro mě důležité ve škole, oblíbené věci

21.1.Požadavky zaměstnavatelů

25.2.Hodnocení Tranzitního programu, hodnocení spolupráce

11.3.Co je potřeba pro určitou profesi - učitel, kuchař

18.3. Co je potřeba pro určitou profesi – kuchař, skladník

25.3.Rozdíl mezi chráněným a běžným pracovním prostředím

1.4. Rozdíl mezi chráněným a běžným pracovním prostředím, přání do budoucna

8.4.Možnosti bydlení

Vytvoření individuálního plánu

·         Individuální schůzka se studentem a společná schůzka studenta, poradkyně, učitelů a rodičů

·         Plán zahrnuje období 3 měsíců

·         Sleduje rozvoj dovedností, naplánování činností realizovaných na individuálních schůzkách, průběh praxe, trénink cestování apod.

·         Plán je sestaven tak, aby byl studentovi srozumitelný a odpovídal jeho představám a přáním – např. doplněný fotkami, strukturovaný, ve velkém formátu apod.Foto:  Plánování

Individuální schůzky

·         1x za 14 dní

·         Poradkyně Tranzitního programu a student

·         Řeší se aktuální témata (např. hodnocení praxe, spolupráce s pracovní asistentkou, cestování) nebo témata, která jsou naplánována v individuálním plánu (např. práce s PC, vyhledávání na internetu, práce s diářem)

 Praxe

·         1 dopoledne v týdnu

·         Studenta doprovází pracovní asistentka. Asistentka pomáhá s tréninkem cestování, v komunikaci s kolegy, při učení se novým pracovním činnostem apod. Cílem pracovní asistence je, aby student mohl být co nejvíce samostatný. Proto na základě domluvy studenta, poradkyně a zaměstnavatele může dojít po určité době ke snížení nebo úplnému vymizení pracovní asistence.

·         Absolvované praxe ve školním roce 2010/2011 – Intercatering (pomocné práce ve skladu), ČVUT – menza Technická (pomocné práce v kuchyni), Česká zemědělská univerzita (skartování), Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta (skartování, razítkování, příprava složek k archivaci), Tesco Nový Smíchov (doplňování zboží), Česká spořitelna – centrála (kopírování dokumentů, skartování) Foto: doplňování zboží v Tescu, praxe na PřF UK, praxe v Mense, praxe v Intercateringu.

Tranzitní program ve školním roce  2010/2011 zajišťuje o. s. Rytmus, (www.rytmus.org) pracovní konzultantka Eliška Pletichová



Zpět

 

ZŠS - část Rooseveltova


ZŠS - část Alžírská


Praktická škola - Lyceum