Průběh Tranzitního programu v Praktické škole-
Lyceu ve školním roce 2010/2011
Náhledy
na pracovištích
·
Cílem náhledů je získat představu o pracovních činnostech a
pracovním prostředí. Studenti si pak z nabízených možností vyberou praxi.
·
Na začátku školního roku dostali studenti časový harmonogram, aby
věděli kdy, a na jaká pracoviště se půjdou podívat.
·
Září-říjen 2010, vždy 1 dopoledne v týdnu
·
6 firem – ČVUT – menza Technická, Městská knihovna Praha 6
Bělohorská, Hypermarket Albert Praha - Ruzyně, Skanska - automyčka, Česká
zemědělská univerzita – reprografické středisko, Intercatering
·
Na 3 místech byla studentům nabídnuta možnost vyzkoušet si práci
během náhledu – v knihovně lepili poškozené knihy, na České zemědělské
univerzitě sestavovali skripta a skartovali a v Intercateringu zkoušeli jezdit
s paletovým vozíkem.
·
Z každého náhledu studenti dostali zápis doplněný fotografiemi.
Zápis umožňuje studentům vzpomenout si a zopakovat, jaké činnosti na pracovišti
viděli. Tento materiál studenti využijí v době, kdy si vybírají místo praxe.
Foto 1, foto2
Jobkluby
·
1x týdně 2 vyučovací hodiny
·
Společná diskuze o tématu, práce s obrázky a fotografiemi,
vyhledávání na internetu apod.
·
Využití pracovního sešitu Můj plán
·
Probraná témata:
3.9.Video o
Tranzitním programu, harmonogram náhledů
17.9.Shrnutí
náhledu v menze, jaké činnosti se dělají v kuchyni
24.9. – Co dělá
pracovní konzultant a asistent
1.10. V čem mi
můžou pomáhat konzultant a asistent
8.10. Rozdíl mezi
chozením do školy a do práce
15.10. Představa o
práci – porovnávání zaměstnání
22.10.Výběr praxe
3.11.Představa o
práci – DVD Čím budu
5.11.Představa o
práci – porovnávání zaměstnání
12.11.Co se mi na
sobě líbí – moje kladné stránky
19.11.V jakém
prostředí chci pracovat, kruh vztahů
26.11.Kruh vztahů,
co je pro mě důležité
17.12.Proč chodit
do práce
7.1.Zacházení
s penězi – jak získat peníze, způsoby placení
14.1.Co je pro mě
důležité ve škole, oblíbené věci
21.1.Požadavky
zaměstnavatelů
25.2.Hodnocení
Tranzitního programu, hodnocení spolupráce
11.3.Co je potřeba
pro určitou profesi - učitel, kuchař
18.3. Co je potřeba
pro určitou profesi – kuchař, skladník
25.3.Rozdíl mezi
chráněným a běžným pracovním prostředím
1.4. Rozdíl mezi
chráněným a běžným pracovním prostředím, přání do budoucna
8.4.Možnosti
bydlení
Vytvoření individuálního plánu
·
Individuální schůzka se studentem a společná schůzka studenta,
poradkyně, učitelů a rodičů
·
Plán zahrnuje období 3 měsíců
·
Sleduje rozvoj dovedností, naplánování činností realizovaných na
individuálních schůzkách, průběh praxe, trénink cestování apod.
·
Plán je sestaven tak, aby byl studentovi srozumitelný a odpovídal
jeho představám a přáním – např. doplněný fotkami, strukturovaný, ve velkém
formátu apod.Foto: Plánování
Individuální schůzky
·
1x za 14 dní
·
Poradkyně Tranzitního programu a student
·
Řeší se aktuální témata (např. hodnocení praxe, spolupráce
s pracovní asistentkou, cestování) nebo témata, která jsou naplánována
v individuálním plánu (např. práce s PC, vyhledávání na internetu, práce
s diářem)
Praxe
·
1 dopoledne v týdnu
·
Studenta doprovází pracovní asistentka. Asistentka pomáhá
s tréninkem cestování, v komunikaci s kolegy, při učení se novým pracovním
činnostem apod. Cílem pracovní asistence je, aby student mohl být co nejvíce
samostatný. Proto na základě domluvy studenta, poradkyně a zaměstnavatele může
dojít po určité době ke snížení nebo úplnému vymizení pracovní asistence.
·
Absolvované praxe ve školním roce 2010/2011 – Intercatering
(pomocné práce ve skladu), ČVUT – menza Technická (pomocné práce v kuchyni),
Česká zemědělská univerzita (skartování), Univerzita Karlova, Přírodovědecká
fakulta (skartování, razítkování, příprava složek k archivaci), Tesco Nový
Smíchov (doplňování zboží), Česká spořitelna – centrála (kopírování dokumentů,
skartování) Foto: doplňování zboží v Tescu,
praxe na PřF UK, praxe v
Mense, praxe v Intercateringu.
Tranzitní
program ve školním roce 2010/2011 zajišťuje o. s. Rytmus, (www.rytmus.org)
pracovní konzultantka Eliška Pletichová
Zpět
|